Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Terungkaplah!!"Batuk "D4rah Tinggi"Rematik"Sakit Kepala"Jerawat"Bisul "Demam Dll " Terobati Semua Dengan Penemuan Baru Yang Jarang Di Ketahui Orang KETUMPANG AIR,Begini Caranya..

Tumbuhan ini kerap kita dapatkan dihalaman tempat tinggal, kenyataannya tumbuhan ini mempunyai banyak faedah untuk badan kita, di ambil oleh SukaSaya. com dari sosmed lie lin malaysia itu penjelasan dari tumbuhan ini.

Tumbuhan tropika semusim ini gampang dijumpai dikawasan-kawasan yang agak lembab dan agak terlindung dari sinar matahari. Juga dikenali dengan nama saintifiknya Pepperomia pellucida. Walau ia gampang dijumpai namun sedikit yang tahu khasiatnya.

Herba ini tumbuh menegak dengan ketinggian dapat meraih satu kaki (25-30 cm). Batangnya dari type berair jika patah airnya berwarna hijau muda. Daunnya berupa seperti daun sirih dan baunnya juga nyaris sama. Daunnya agak bersinar dibahagian atas dan agak kelabu dibahagian bawah. Buahnya bulat, demikian kecil dan berupa bujur dan waktu buahnya masak berwarnah hijau muda dan coklat, mempunyai sari minyak bila dimasak. Walau ia tidak peroleh perhatian di Malaysia namun dinegara tidaklah tropika seperti eropah, tumbuhan ini dan benihnya dijual lewat cara komersial. Ia jadikan sayur dan salad.

Faedah :
Apabila di buat juice yang fresh dapat menyembuhkan jangkitan pada mata, batuk, kesakitan pund! k3nc! ng dan turunkan tekanan d4rah tinggi
Daunnya meng4ndu'ng bahan antibakteria yang dapat menyembuhkan penyakit kulit seperti bisul, jerawat dan kulit melepuh.

Tumbuhan ini bisa dipakai untuk melindungi athritis dan rheumatik diluar itu tumbuhan ini bisa berguna sebagai ngilu sendi dan sakit perut.
Cairan dari batangnya juga dipakai untuk menyembuhkan demam dan sakit kepala.
Nah itu faedah ketupang air yang kerap kita temui. mudah-mudahan berguna